Ranking obiektywów szerokokątnych. Jaki model wybrać? - kwiecień 2024 *
Ostatnia aktualizacja rankingu:
1. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 5.2 mm |
Budowa: | 12 elementów w 10 grupach |
Filtr o średnicy: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm) |
System mocowania: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm) |
Kąt wiedzenia: | 190 |
Odległość min.: | 20 |
Przysłona: | 2.8 - 20 |
Ilość listków przesłony: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005 |
Wielkość: | 121.1 × 53.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 350 g |
Stabilizator obrazu: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005 |
2. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 21 / 15 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 84 - 34° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 150 - 600 |
Maks. powiększenie: | 1:3.9 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88.5 × 125.7 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 900g |
Stabilizator obrazu: | tak |
3. Sigma 12-24mm f/4 DG HSM ART Canon
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 12-24 mm |
Budowa: | 16 / 11 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 122°-84°1 |
Odległość min.: | 0,24 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.0-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 70 - 200 mm |
Maks. powiększenie: | 0.21x |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 87 × 100mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1150g |
Stabilizator obrazu: | tak |
4. Sigma 16-28mm f/2.8 DG DN Contemporary ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-28mm |
Budowa: | 16 elementów w 11 grupach |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Sony Typ E |
Kąt wiedzenia: | 107 ? 75.4 stopnia |
Odległość min.: | 25cm |
Kompatybilność: | Sony E |
Przysłona: | 2.8 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 77.2mm × 100.6mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 450 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
5. Sigma 16mm f/1,4 DC DN Contemporary Ni ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16 mm |
Budowa: | 16 elementów / 13 grup (1xSLD, 3xFLD i 2 soczewki asferyczne) |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 83.2° |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 1.4 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 72.14 × 92.2 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 405 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
6. Sony E 16-55mm f/2.8 G Lens
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-55 mm |
Budowa: | 12 / 17 |
Filtr o średnicy: | 67 m |
System mocowania: | Sony FE |
Kąt wiedzenia: | 83-29° |
Odległość min.: | 0,33m |
Kompatybilność: | APS-C |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 72.14 × 92.2 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 494g |
Stabilizator obrazu: | brak |
7. Voigtlander Nokton 21mm f/1.4 Sony E
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 21 mm |
Budowa: | 13 / 11 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 90° |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 1.4 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 12 |
Wielkość: | 79.5 × 70.5 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 560 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
8. 7Artisans Vision 35mm T/1.05 Sony E
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 35 mm |
Budowa: | 13 / 11 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 90° |
Odległość min.: | 0,37 m |
Kompatybilność: | APS-C |
Przysłona: | 1.05 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 12 |
Wielkość: | 79.5 × 70.5 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 560 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
9. Sony E 15 mm F1.4 G SEL15F14G
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 15 mm |
Budowa: | 13 / 11 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 90° |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 1.4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 79.5 × 70.5 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 560 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
10. Viltrox AF 16mm f1.8 Sony FE
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16 mm |
Budowa: | 15 elementów w 12 grupach |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Sony FE |
Kąt wiedzenia: | 105,6° |
Odległość min.: | 27 cm |
Przysłona: | 1.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 |
Maks. powiększenie: | 0.27 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 85.2 × 103 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 550 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
11. Canon EF-S 24 f/2.8 STM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 6 elementów w 5 grupach |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 59° |
Odległość min.: | 0.16m |
Kompatybilność: | APS |
Przysłona: | 2.8 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | 0.27 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 68,2×22,8 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 125g |
Stabilizator obrazu: | nie |
12. Canon RF 14-35mm f/4 L IS USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14-35 mm |
Budowa: | 16 elementów w 12 grupach ( 3 elementy asferyczne GMO 3 elementy UD (1 element jednocześnie UD i asferyczny)) |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | Poziomo - 104°00? ? 54°00? | pionowo - 81°00? ? 38°00? | po przekątnej - 114°00? ? 63°00? |
Odległość min.: | 0,2 m |
Przysłona: | 4.0 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 |
Maks. powiększenie: | x0.38 |
Regulacja ostrości: | tak |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 84,1×99,8 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 540 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
13. Carl Zeiss Milvus 25 mm f/1.4 ZE Canon
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 25 mm |
Budowa: | 15 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon F |
Kąt wiedzenia: | 81,2 |
Odległość min.: | 0,25 |
Przysłona: | 1.4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 |
Maks. powiększenie: | 0.27 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 122,5 × 95,2 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1255 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
14. Viltrox AF 20mm f/2.8 Nikon Z
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 20 mm |
Budowa: | 10 elementów w 8 grupach |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 91.6 |
Odległość min.: | 19 |
Przysłona: | 2.8 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 28 |
Maks. powiększenie: | x0.38 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 68 × 60.8 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 173 |
Stabilizator obrazu: | nie |
15. SIGMA Obiektyw C 10-18/2.8 DC DN Sony ...
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 10-18 |
Budowa: | 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki FLD, 1 soczewka SLD i 4 soczewki asferyczne) |
Filtr o średnicy: | 67 |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 109.7°-76.5° (APS-C) |
Odległość min.: | 11.6 cm (dla 10 mm) ? 19.1cm (dla 18 mm) |
Przysłona: | 2.8 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 28 |
Maks. powiększenie: | x0.38 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 72.2 × 62 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 260 |
Stabilizator obrazu: | nie |
16. Canon RF 28mm f/2.8 STM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 28 mm |
Budowa: | 8 / 6 |
Filtr o średnicy: | 55 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 75° |
Odległość min.: | 23 cm |
Przysłona: | 2.8 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | x0.17 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 69.2 × 24.7 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 120 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
17. Sony FE 35mm f/1.8
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 35 mm |
Budowa: | 11 / 9 |
Filtr o średnicy: | 55 mm |
System mocowania: | Sony FE |
Kąt wiedzenia: | 63° |
Odległość min.: | 0,22 m |
Przysłona: | 1.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | x0.17 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 80,5 × 88,1 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 280g |
Stabilizator obrazu: | brak |
18. Sony FE PZ 16-35mm F4 G SELP1635G
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 13 elementów w 12 grupach |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 107??63? |
Odległość min.: | 23 cm |
Przysłona: | F4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | x0.17 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 80,5 × 88,1 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 353 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
19. Nikon AF-S 16-35 f/4.0 G ED VR
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 17 / 12 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 107°-63° (pełna klatka), 83°-44° (DX) |
Odległość min.: | 0.28 m |
Przysłona: | 4.0 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 53 mm |
Maks. powiększenie: | 1:4 |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 82.5 × 125 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 685g |
Stabilizator obrazu: | tak |
20. Sony FE 16-35mm f/2.8 GM II (SEL1635GM ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 107 - 63.5 st |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11, kołowy otwór przysłony |
Wielkość: | 89 × 122 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 680g |
Stabilizator obrazu: | nie |
21. Canon RF 35mm f/1.8 macro IS STM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 35 mm |
Budowa: | 11 / 9 |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 63 |
Odległość min.: | 0,17 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 1.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 53 mm |
Maks. powiększenie: | x0.5 |
Regulacja ostrości: | STM |
Ilość listków przesłony: | 9 listków (przysłona okrągła) |
Wielkość: | 62.8 × 74.4 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 305 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
22. Canon EF 24 f/1.4 L II USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 11 / 9 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 84° |
Odległość min.: | 0.25 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 1.4-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | 0.17x |
Ilość listków przesłony: | 8 |
Wielkość: | 93,5 × 86,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 650 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
23. Nikon Z 14-24mm f/2.8 S
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14-24 mm |
Budowa: | 11 / 9 |
Filtr o średnicy: | 112 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 84° |
Odległość min.: | 0.25 |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | 0.17x |
Ilość listków przesłony: | 8 |
Wielkość: | 93,5 × 86,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 650 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
24. Sony E 11 mm F1.8 SEL11F18
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 11 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 74-29° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 1.8 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 83×124 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 950g |
Stabilizator obrazu: | nie |
25. Canon EF 24-70 f/2.8 L USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 74-29° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 83×124 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 950g |
Stabilizator obrazu: | nie |
26. Tokina SZ 33mm F1.2 MF Sony E
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 33 mm |
Budowa: | 14 / 10 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 63,5° |
Odległość min.: | 0.27 m |
Przysłona: | 1.2 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 76×96 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 522 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
27. Viltrox 20mm f/2.8 (Sony E)
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 20 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 107 ° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 4.0 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 65 × 59,5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 152 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
28. Sigma 16 mm f/1.4 C DC DN Sony E
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16 mm |
Budowa: | 9 / 7 |
Filtr o średnicy: | 76 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 83.2° |
Odległość min.: | 0,25 |
Przysłona: | 1.4-16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 9 (przysłona kołowa) |
Wielkość: | 72.2×92.3 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 405 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
29. Sony SEL FE 35mm F1.4 GM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 35 mm |
Budowa: | 14 / 10 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 63,5° |
Odległość min.: | 0.27 m |
Przysłona: | 1.4 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 76×96 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 522 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
30. Nikon Nikkor Z 26mm f/2.8
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 26 mm |
Budowa: | 8 soczewek w 6 grupach (w tym 3 soczewki asferyczne) |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | Format FX: 79° format DX: 57° |
Odległość min.: | 20 cm |
Przysłona: | 2.8 - 16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 39 |
Maks. powiększenie: | x0.19 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | Około 70 mm × 23.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 125 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
Ranking popularności producentów urządzeń
Pozycja | Producent | Ilość urządzeń | Udział procentowy |
---|---|---|---|
1. | Canon | 8 | 26.7% |
2. | Sony | 7 | 23.3% |
3. | Sigma | 4 | 13.3% |
4. | Viltrox | 3 | 10% |
5. | Nikon | 3 | 10% |
6. | Voigtlander | 1 | 3.3% |
7. | Tokina | 1 | 3.3% |
8. | Carl Zeiss | 1 | 3.3% |
9. | 7Artisans | 1 | 3.3% |
10. | 1 | 3.3% |
*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarce skapiec.pl (większa popularność, wyższa pozycja).
Dodaj opinię o rankingu
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Najlepsze opinie ↑